PSL Student Union

Date de création : 2014
Objet : Association

The PSL Student Union: your one-stop shop for all student and campus life news!

Bringing together student council representatives and other students involved in associations throughout all of our campuses, the PSL Student Union plans events the full school year, from September to June, bringing excitement and fun to student life. These include Agora PSL in November, Campus d’Hiver in January, the Garden Party in June, and the Semaine de la Pensée.
The PSL Student Union relays campus news of interest to students and supports cross-institutional student initiatives.

A few words from Sophie Guillet, Co-President of the PSL Student Union

As a CPES student, I had the opportunity to take coursework at various PSL institutions. Not only did this provide me with an enriching course of study, it also allowed me to discover the ins and outs of student life in the different schools. It’s that diversity that motivated me to become involved as President of the PSL Student Union. We organize festive and cultural events that attract engineers, philosophers, and artists alike, because multidisciplinarity and cultural diversity must not be just studied, but lived through experience.

Etudiants à la Garden Party 2017 de l'Union PSL

Ils font vivre le campus

Véritables piliers de l’institution, les BDE organisent, au sein de chaque école et institut, la vie associative et festive durant toute l’année universitaire. Vous trouverez auprès de chaque BDE toutes les informations et tous les conseils concernant les animations de la vie de campus.
Composés d'étudiants bénévoles élus pour un an, ils sont un relai précieux avec la vie associative et les clubs étudiants de l'établissement. Dans certains établissements, les BDE peuvent se décliner en BDS (Bureau des Sports) et BDA (Bureau des Arts).

L'Union PSL, union des associations étudiantes de PSL, permet également d'en savoir plus sur le maillage des BDE et des associations au sein de l'Université PSL.

Pour tout savoir sur le BDE de votre établissement, participer aux événements ou intégrer une équipe, consultez leur site internet ou leur page Facebook.